مقالات آموزشی

یک بالشت اصولی

در بالش چه چیز هایی پیدا می‌شود؟


شاید اگر بدانید یک سوم از وزن بالشتان را باکتری‌ ها، کرم ‌های ریز مرده و مانند آن تشکیل می ‌دهند،‌ دیگر به راحتی آن را زیر سرتان نگذارید. اما این یک واقعیت است. ما اغلب ملافه‌ های بستر خواب را زود به زود تعویض میکنیم، آن ‌ها را خوب میشوییم تا مطمئن باشیم در بستری که می‌خوابیم خبری از باکتری‌ ها نیست.محققین به این نتیجه رسیده‌اند که بعد از دو سال استفاده،‌ انبوهی از سلول های مرده و موجودات ریز دیگر در بالش جمع می‌شوند. در واقع بعد از دو سال،‌ یک سوم وزن بالش را سلول ‌های مرده پوست و باکتری ‌ها تشکیل می‌دهند.
با استفاده از محصولات تشک رزخواب ،خوابی راحت و استاندارد را تجربه کنید.

خوابی راحت با بالش مناسب

بالش مناسب باید طوری قرار گیرد که قوس گردن را پر کند؛ بنابراین اگر در وضع طاقباز خوابیده باشید، با توجه به این‌ که قوس پشت گردن ارتفاع کمی دارد، می‌توانید از یک بالش نازک‌تر استفاده کنید، اما چنانچه به پهلو بخوابید، بالش باید تمام فاصله گردن تا شانه را پر کند و به همین دلیل باید بزرگ‌تر باشد.
بهتر است افراد در حالت خوابیده به پشت (با بالش زیر زانوها) یا خوابیده به پهلو (با بالش بین زانوها) استراحت کنند و بخوابند. بنابراین زمانی که پس از پشت سر گذاشتن یک روز کاری، می‌خواهید استراحت کنید و چند ساعتی بخوابید، بهتر است این نکات را هم در نظر داشته باشید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.
با استفاده از محصولات تشک رزخواب ،خوابی راحت و استاندارد را تجربه کنید.


بالش طبی چیست؟

بالش طبی خوب و مناسب نه فقط بر کیفیت خواب تاثیر می‌گذارد، بلکه موجب می‌شود در هنگام خواب، بدن در شرایط فیزیکی ایده آلی قرار داشته باشد. اگر صبح ‌ها با سردرد، گردن درد، بی حسی یا احساس ناراحتی در شانه‌ ها و بازو ها بیدار می‌شوید، به احتمال زیاد، مشکل از بالش شماست.
یک بالش خوب باید هنگام خواب، سر را هم تراز با شانه‌ها نگه دارد، به این معنی که سر نباید به عقب یا جلو خم شده باشد. برای جلوگیری از گردن درد از بالش طبی مناسب استفاده کنید.
با استفاده از محصولات تشک رزخواب ،خوابی راحت و استاندارد را تجربه کنید.

چند نکته برای تهیه بالش های طبی و الیافی

داخل بالش ممکن است با پلی استر، ابر، پر مرغابی و یا ترکیبی از پر مرغ و مرغابی و یا (مموری فوم یا فوم هوشمند) پر شده باشد.
مقدار پر شدن بالش را بررسی کنید. هر چه بیشتر پر شده باشد، سفت‌تر خواهد بود.
اگر به پشت می‌خوابید،یک بالش معمولی انتخاب کنید.
اگر به پهلو می‌خوابید، برای کمک به گردنتان، بالش سفتی را انتخاب کنید.
اگر به مواد خاصی در داخل بالش‌ها حساسیت دارید، حتما به برچسب محرک آلرژی در روی بالش دقت کنید.
اگر آلرژی دارید، کاور یا پوششی برای بالش بگیرید که از ورود گرد و غبار به دهان شخص موقع خواب جلوگیری کند.
بااستفاده از 
بالشت های رُزخواب؛ خوابی راحت و استاندارد را تجربه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *