مقالات آموزشی

روش صحیح خوابیدن

  • روش صحیح خوابیدن برای درمان زانو درد

اگر به زانودرد دچار شده‌اید و درد شبانه آن مزاحم خواب شماست ، هنگام خوابیدن به پهلو، یک بالشتک نرم بین زانوها قرار دهید تا قسمت‌های داخلی هر دو زانو روی هم قرار نگیرد و التهاب مفصل تشدید نشود. حواستان باشد ، خوابیدن با زانوی خم ، چه در وضعیت به پهلو خوابیده و چه در وضعیت طاق باز، فشار داخل مفصل زانو را بیشتر و درد را تشدید می‌کند . خوابیدن با زانوی خم باعث فشرده شدن استخوان کشکک به انتهای استخوان ران می‌شود و التهاب مفصل زانو افزایش می‌یابد . بنابراین خوابیدن با زانوهایی در حالت صاف یا کمی خم شده ، وضعیت راحت‌‌تر و آرام‌تری برای شما فراهم خواهد کرد.

مجموعه تشک رزخواب ، به سلامتی شما هنگام خواب اهمیت می دهد.

·         روش صحیح خوابیدن برای درمان کمر درد

هنگام کمردرد ، فیزیوتراپیست توصیه می‌کند که اگر به پشت می‌خوابید ، یک بالش زیر زانوهایتان بگذارید تا قوس کمرتان روی تخت قرار گیرد و با تشک حمایت شود . در صورت به پهلو خوابیدن ، زانوها را خم کنید و یک بالش بین دو زانو قرار دهید . به این وضعیت ، قرار گرفتن در حالت جنینی می گویند . با خم شدن زانوها، قوس کمر صاف‌‌تر می‌شود و فشار از روی مفاصل پشت ستون فقرات کمر برداشته می‌شود و شما احساس بهتر و آرام‌تری خواهید داشت . بالش بین زانوها هم مانع افتادن یک ران روی دیگری می‌شود و باعث هم‌ سطح قرار گرفتن استخوان‌های لگن راست و چپ و چرخش نداشتن مهره‌های کمرهنگام خواب می‌شود .

با محصولات رزخواب ، خوابی راحت و استاندارد را تجربه کنید.روش صحیح خوابیدن کمردرد

·         روش صحیح خوابیدن برای درمان شانه درد

اگر شانه درد مانع خواب راحت شما می‌شود و شب‌ها به محض دراز کشیدن سوزش سر شانه و درد کشنده در بازو به سراغ شما می‌آید، توصیه‌های متخصص فیزیوتراپی را جدی بگیرید. هنگام خوابیدن طاقباز، یک رول حوله یا بالشتک کوچک را زیر آرنج خود بگذارید تا اندام فوقانی شما نسبت به تنه در ارتفاع بالاتری قرار گیرد. این وضعیت کمک می‌کند، جریان خون به علت جاذبه به طرف تنه و قلب هدایت و از ایجاد تورم در اندام جلوگیری شود.

ما به سلامتی شما هنگام خواب اهمیت میدهیم . مجموعه تشک رزخواب یزد تولیدکننده انواع تشک با کمال افتخار در خدمت مردم عزیز ایران می باشد .

·         بهترین وضعیت خوابیدن برای بدن

بشر برای سالم بودن و سالم زیستن به خواب نیاز دارد . اکثر متخصصان معتقدند هشت ساعت خواب شبانه یعنی معادل یک‌ سوم شبانه‌ روز برای همه لازم است ، اما آیا می‌دانید علاوه بر ساعات خواب ، نحوه خوابیدن نیز روی سلامت تاثیر می‌گذارد؟

خوابیدن به پشت ، روی شکم ، به پهلو یا به شکل جنینی جزو وضعیت‌های معمول خواب است که روی نحوه تنفس ، وضع ستون فقرات و یا جریان خون تاثیر می گذارد .

مجموعه تشک رزخواب یزد مفتخر است با 18 سال تجربه و با بهره گیری ازپیشرفته ترین ماشین آلات ، دانش فنی روز دنیا و دستان توانمند پرسنل خلاق و متخصص خود ، مرغوبترین انواع تشک و کالای خواب را در ایران تولید نماید .

·         خوابیدن به پشت ، دست‌ها‌ در راستای بدن و تاثیر آن بر سلامتی

خوابیدن به پشت در حالی که دست‌ها در کنار بدن قرار داشته باشد ، بهترین وضعیت خواب برای سلامت است . این نحوه خوابیدن برای ستون فقرات و گردن خوب است . البته باید حواستان باشد‌ از بالش‌های خیلی بلند و نامناسب استفاده نکنید . تنها ایراد این وضعیت خواب تاثیر آن روی تنفس است . افرادی که به این شکل می‌خوابند ، بیشتر از بقیه خرو پف می‌کنند . در واقع خوابیدن به پشت ممکن است باعث مسدود‌شدن مجاری تنفسی شود که به آن «خفگی در خواب» می‌گویند .

مجموعه تشک رزخواب یزد به سلامتی شما هنگام خواب اهمیت می دهد.   

خوابیدن به پشت

·         اثرات خوابیدن به روی شکم

‌خوابیدن به روی شکم به سلامتی‌تان آسیب می زند. سعی کنید هرگز در این وضعیت نخوابید. این وضعیت خوابیدن باعث بروز کمردرد و گردن‌درد و چین و چروک پوست صورت می‌شود و در دراز مدت می‌تواند موجب دردهای مفاصلی در شما شود.

بی‌شک وقتی فرد روی شکم می‌خوابد و سر را داخل بالش فرومی‌برد، نمی‌تواند به درستی نفس بکشد. لذا بایستی فرد سر خود را در جهتی بگذارد که بتواند نفس بکشد؛ همین کار باعث بروز درد در گردن ، سر و شانه‌ها می‌شود . خوابیدن روی شکم می‌تواند باعث دندان‌قروچه و درد در ناحیه فک صورت و یا سردرد شود .

مجموعه تشک رزخواب یزد به سلامتی شما هنگام خواب اهمیت می دهد .

·         آیا وضعیت خوابیدن جنینی ، باعث بروز کمردرد و گردن‌درد می‌شود؟

این وضعیت درست مانند وضعیت قرارگیری جنین در شکم مادر است . در وضعیت جنینی ، فرد به پهلو دراز می‌کشد ، در حالی ‌که پاها را به داخل شکم جمع می‌کند، چانه را به بازوها نزدیک و دست‌ها را خم می‌کند .

بیشتر افراد به این صورت می‌خوابند و وضعیت نسبتا راحتی در نظر گرفته می‌شود ، اما وضعیت خواب جنینی باعث بروز کمردرد و گردن‌درد می‌شود . همچنین ، خمیدگی بدن به سمت پایین مانع از تنفس عمیق خواهد شد . با این حال وضعیت خوابیدن جنینی برای افرادی که خروپف می‌کنند و خانم‌های باردار مناسب است .

تشک رزخواب یزد یک همراه همیشگی تضمین شده با نشان ملی استاندارددیسک کمر کمردرد

·         تاثیر خوابیدن به پهلو و دست ها در راستای بدن بر سلامتی

خوابیدن به پهلو و قراردادن دست‌ها در راستای بدن باعث می‌شود ستون فقرات در حالت طبیعی خود قرار داشته باشد . به این ترتیب باعث کاهش کمردرد و گردن‌درد می‌شود . همچنین استفاده از بالشی کوچک بین زانوها می تواند از فشار زیاد به مهره های کمر و نیز رشته های عصبی متصل به ستون فقرات بکاهد . موجب کاهش رفلاکس اسید معده و خروپف می‌شود ، برای خوابیدن در دوران بارداری مناسب است و از آپنه خواب نیز پیشگیری می‌کند . مشکل اصلی خوابیدن به پهلو، تاثیر آن روی پوست است . افرادی که به طور مرتب در این وضع می‌خوابند ، بیشتر در معرض چین و ‌چروک پوستی قرار می‌گیرند .

مجموعه تشک رزخواب یزد به سلامتی شما هنگام خواب اهمیت می دهد.

·         خوابیدن به پهلوی چپ یا راست؟

اگر به پهلو می‌خوابید باید حواستان باشد به پهلوی چپ می‌خوابید یا راست. خوابیدن به پهلوی راست باعث افزایش سوزش معده می‌شود ؛ در صورتی که خوابیدن به پهلوی چپ اعضای داخلی مانند کبد ، ریه‌ها و معده را به زحمت می‌اندازد بهتر است حواستان باشد که به طور مداوم به یک پهلو نخوابید . خوابیدن طولانی‌ مدت روی یک پهلو باعث می‌شود فشار زیادی به شانه‌ها و پاها وارد شود . افرادی که همیشه روی یک پهلو می‌خوابند ، بیشتر در معرض سنگ کلیه قرار می‌گیرند و سنگ کلیه 79 درصد این افراد در سمتی قرار دارد که روی آن خوابیده‌اند . تشک رزخواب یزد سلامتی شما را در هنگام خواب تضمین میکند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *